Kia воведува иновативни технологии за следење на температурата кои ја подобруваат удобноста и ефикасноста

Сестринските компании Hyundai Motor Company и Kia Corporation открија три технологии дизајнирани за прецизно регулирање на внатрешните температури на возилото за да обезбедат подобрена удобност на патниците и енергетска ефикасност на настанот „Heat Tech Day“ во Сеул, Јужна Кореја…

Настанот ги прикажа достигнувањата на Kia за истражување и развој во контролата на температурата, клучен аспект на удобноста на патниците. Како што возилата еволуираат надвор од едноставниот транспорт и во просторите за живеење, компаниите развиваат различни технологии за контрола на температурата за да ја задоволат растечката потреба за удобност при движење.

Овие технологии не само што ја подобруваат удобноста, туку и заштедуваат енергија, овозможувајќи ефикасно управување со енергијата на возилото во ерата на електрификација. Презентираните три технологии се:

  • Нано филм за ладење – овој материјал значително ја намалува внатрешната температура при топло време кога се нанесува на стаклото на возилото.
  • Систем за зрачење – брзо и ефикасно ја зголемува температурата околу патниците при ладно време.
  • Метално обложено загреано стакло – првиот светски систем од 48V брзо ја пренесува топлината од металната обвивка со електричен погон на стаклото, отстранувајќи го мразот и влагата.


  • Сите три технологии се на ниво на технолошка зрелост погодна за масовно производство.

„Трите технологии презентирани денес се поблиску до клиентите од која било друга технологија“, рече Јанг Хо Јунг, потпретседател и раководител за развој на топлинска енергија. „Ние развиваме технологии за да обезбедиме најзгодно опкружување, земајќи го предвид секој момент што корисниците го доживуваат во мобилноста.

Нано филм за ладење: ја намалува температурата до 12°C

Во јули 2023 година, Kia и Hyundai претставија различни напредни технологии за наноматеријали – особено нано фолија за ладење, која може значително да ги намали температурите во внатрешноста на возилото. За време на тестирањето, Kia подготви две возила, на едното нанесе нано филм за ладење, а другото го остави во првобитната состојба. Возилата со конвенционално стакло и без нано филм за ладење забележаа внатрешна температура од 48,5°C, во споредба со 36,0°C за возилата опремени со филм за ладење, покажувајќи максимално намалување на температурата од 12,5°C со применетата напредна технологија.

Нано филмот не само што го блокира инфрацрвеното зрачење од надворешноста на возилото, како традиционалните филмови за затемнување, туку и дозволува топлината да излезе од внатрешноста на возилото. Се состои од три слоја, вклучително и два кои ја рефлектираат сончевата енергија и еден што емитира средни инфрацрвени бранови должини. Може да ја намали внатрешната температура за повеќе од 12°C и може да се користи со постоечки фолии за затемнување без дополнително да влијае на преносот на светлината.

Систем за подно греење со зрачење ги загрева патниците за неколку минути
Kia воведе и систем за греење со зрачење, технологија дизајнирана за брзо загревање на патниците во текот на зимата. Системот за греење со зрачење користи грејач кој емитува зрачна топлина кон нозете на патникот, загревајќи ги брзо за време на студеното време.
Со постоечки систем за греење на возила, системот за греење со зрачење може да заштеди до 17 проценти повеќе енергија за да ја достигне саканата температура, а истовремено да заштеди време за да ја достигне таа состојба; системот доставува топлина до долниот дел од телото во рок од три минути, со што значително се зголемува удобноста на патниците.

Системот за греење со зрачење обезбедува брза, енергетски ефикасна топлина на патниците, зголемувајќи ја удобноста за време на студеното време и проширување на опсегот на возилото.

Во комбинација, системот за греење со зрачење се очекува значително да го прошири опсегот на електрични возила во зима со намалување на енергијата што се користи за контрола на климата. Системот се состои од елемент за греење со висока температура во форма на филм и систем за спречување на изгореници. Грејачот, кој може да достигне 110°C, е обвиткан во ткаенина која емитува инфрацрвени зраци и ја прилагодува топлината на удобно ниво. Системот за спречување изгореници детектира контакт со телото и веднаш ја намалува температурата, подобрувајќи ја безбедноста со елиминирање на ризикот од изгореници.

Во моделот EV9, системот за греење е опремен со девет грејни панели, вклучувајќи ја основата на воланот, возачката врата и централната конзола, како и совозачката врата и фиоките пред совозачот.
Загреано стакло обложено со метал: го отстранува мразот и влагата за да ја подобри видливоста
Напредниот систем за загревање стакло обложена со метал брзо го отстранува мразот или влагата од шофершајбната на возилото во текот на зимата, нудејќи подобрена видливост и поголема безбедност во однос на конвенционалните грејачи од волфрамска жица. Загреаното стакло обложено со метал е невидливо, обезбедувајќи јасен, неискривен поглед за патниците.

Системот од 48 V може целосно да ја одмрзне стаклената површина во рок од пет минути на -18°C, до четири пати побрзо и со околу 10 проценти помала потрошувачка на енергија во споредба со конвенционалните системи за климатизација. Дополнително, во топли денови, металната обвивка може пасивно да блокира најмалку 60 проценти од сончевата енергија, намалувајќи ја потребата за ладење на кабината за значително подобрување на енергетската ефикасност.

ПР Текст превземен од automagazin.rs