Високите температури опасни и за автомобилите: Пет грешки и совети

температури

Гумите, моторот, сопирачките и каросеријата на автомобилот се особено ранливи за време на високите летни температури.

Ризикот од штети значително се зголемува во текот на летото и тие екстремно високи температури. Затоа е потребно моторот да е целосно исправен.

Работен мотор го отвора термостатот и навремено го вклучува вентилаторот, додека чистиот мотор подобро испушта топлина во околината и подобро се лади“, пишува Autoportal.hr.

Еве неколку совети за подобра заштита:

  1. Проверете ги течностите, но и батеријата

Автомобилот треба да биде добро снабден со течности кои значат живот.

Првенствено моторно масло и течност за ладење. Повеќе моторно масло лади подобро, па затоа се препорачува маслото да биде блиску до максимумот. Течноста за ладење треба да биде во експанзиониот резервоар во средината.

Многумина забораваат дека и батеријата бара грижа, без разлика што не бара одржување. Затоа, се препорачува да ја проверите батеријата во сервисен центар пред да тргнете на пат.

  1. Притисок во гумите и грешка која многумина ја прават
температури

Во лето, гумите се виткаат повеќе и побрзо се загреваат, а многумина грешат и не го намалуваат притисокот.
Иако модерните гуми се збогатени со UV-стабилизатори, односно се заштитени од ултравиолетово зрачење, високите температури придонесуваат за оштетување.

Внимателно проверете ја површината на гумата, особено меките странични ѕидови. Проверете ја и внатрешноста. Ако забележите пукнатини или големи оштетувања на гумата, заменете ја. За да се врати изгубената еластичност на гумата по летното „сончање“ се препорачува да се намачкаат со специјално заштитно средство.

  1. Наполнете го резервоарот, но до првиот клик

Многу луѓе, од незнаење, избегнуваат да го наполнат резервоарот за гориво до врвот, бидејќи мислат дека го зголемуваат ризикот од експлозија на резервоарот, иако не постои реален ризик. Но, теоретски, полупразен или празен резервоар е поопасен од полн. Имено, автомобилското гориво малку се шири со зголемување на температурата, но затоа интензивно испарува.

температури
Затоа е важна исправноста на влезот за гориво. Така, секогаш кога ќе полните, наполнете го горивото до врвот, но само додека пиштолот за полнење не се исклучи самиот првиот пат. Ова ја намалува фреквенцијата на патувања до бензинските пумпи, што заштедува време (и гориво) и го намалува метежот на бензинските пумпи.
  1. Соодветна клима

Исправноста на системот за климатизација значително влијае на ефикасноста на ладењето и пријатен престој во кабината. Тогаш ќе се троши помалку гориво бидејќи моторот го придвижува компресорот што го компресира гасовитиот медиум за ладење. Помалата потрошувачка на гориво значи помало загревање на моторот и помало механичко и термичко оптоварување.

Ефикасноста на клима уредот ќе се зголеми со сменет филтер за полен и исчистен испарувач и кондензатор. Важно е да ја поставите внатрешната температура не повеќе од 6°C пониска, бидејќи тоа ќе ја намали потрошувачката на гориво и оптоварувањето на моторот, а исто така ќе го заштити вашето здравје.

  1. Турбополнач

Турбополнач е комбинација од турбина и полнач (компресор). Турбината се движи од протокот на издувните гасови, а се наоѓа на истото вратило како и полначот и се користи за негово палење. Загреаните издувни гасови ја загреваат турбината на повеќе од 850°C, а во случај на бензински мотор на над 950°C. Како што се зголемува надворешната температура, се зголемува и загревањето на турбополначот, особено кај моторите кои се засилени со „чип-тјунинг“, пишува Autoportal.

Затоа, важно е да користите целосно синтетичко масло кое е поотпорно на високи температури, а по големо оптоварување моторот не смее нагло да се гаси. Тогаш циркулацијата на маслото за момент престанува, што го лади турбополначот и може да предизвика негово карбонизирање.